MegaMisja

Miło nam poinformować, że nasza Szkoła znalazła się w elitarnym gronie 150 szkół z całej Polski, które wezmą udział w programie Fundacji Orange: ,,MegaMisja”.

Warunkiem dostania się do programu było stworzenie opowieści cyfrowej w formie prezentacji/kolażu lub filmu. Praca naszych podopiecznych zyskała uznanie jury i bardzo  cieszymy się z faktu, że Mega Misja zawita w nasze szkolne progi w bieżącym roku szkolnym.

Zapraszamy do zapoznania się z projektem naszej szkoły. 

Prezentacja

,,MegaMisja” to program nowoczesnej edukacji, który podnosi cyfrowe kompetencje nauczycieli, a dzieciom pomaga odkryć dobre i bezpieczne strony technologii. Wszystko to w formie przyjaznej zabawy w cyfrowe laboratorium, w którym uczniowie pomagają animowanym bohaterom złapać niesfornego psotnika, ucząc się przy tym ważnych zasad młodego internauty.

Podczas cotygodniowych lekcji świetlicowych dzieci będą zdobywały kompetencje z 10 obszarów tematycznych:

  • Jak szukać informacji w różnych źródłach
  • Jak bezpiecznie prezentować się w sieci
  • Czym różni się przekaz audio od przekazu video
  • Jakie prawa przysługują autorowi
  • Jak edytować proste grafiki
  • Jak bezpiecznie komunikować się przez media
  • Czym różni się reklama od informacji
  • Jak nagrać i odtworzyć plik video
  • Czym różni się uwiecznienie od upublicznienia wizerunku

W ramach programu za wykonanie kolejnych zadań dzieci będą zdobywały nagrody dla świetlicy szkolnej m. in.: artykuły plastyczne i kreatywne, multimedia, zabawki edukacyjne, książki i gry planszowe.

 

 

MegaMisja zawitała w nasze szkolne progi.

 Zajęcia 1.

Dzieci już nie mogły się doczekać pierwszych zajęć i od razu po ich rozpoczęciu z uśmiechami na twarzy oraz nie mniejszym zainteresowaniem przystąpiły do wykonywania zadań. Po emisji pierwszego filmu i bliższemu poznaniu bohaterów historii bez chwili zawahania postanowiły podjąć wyzwanie i pomóc im w usunięciu tytułowego ,,bałaganu w laboratorium”, realizując tym samym kolejne etapy MegaMisji. Pomoc Kubie w zdobyciu informacji na temat posiadania żółwia, czy wykonanie kolażu to tylko część zadań, które przed nami postawiono.

Po zakończonych zajęciach uczniowie nie będą już mieli żadnych problemów z wybraniem odpowiedniego źródła informacji oraz uzyskania odpowiedzi na nurtujące je pytania. Praca w grupach pozwoliła jeszcze bardziej zintegrować i tak już świetnie dopasowany zespół.

 Już nie możemy się doczekać kolejnych wyzwań!

Galeria

 

Zajęcia 2.

Ach, kto z nas nie marzy o ekscytujących wyjazdach... Nasi bohaterowie Jakub i Julka nie stanowią wyjątku i planując swój wyjazd stanęli przed pewnym dylematem. Czy Islandia bądź Sycylia to wystarczająco egzotyczny kierunek wyprawy? A jeżeli tak, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę planując wyjazd? Co ze sobą zabrać? Czy termin wyjazdu jest odpowiedni? Jaką zastaniemy pogodę na miejscu? Na te liczne pytania szukaliśmy na zajęciach odpowiedzi... i wiecie co? Dzięki wykorzystaniu źródła informacji jakim jest internet udało nam się uzyskać wszystkie potrzebne odpowiedzi. Nieco surowy klimat Islandii miał w głosowaniu znacznie mniej zwolenników niż ciepła i słoneczna Sycylia. Czy można się jednak dziwić? Jeszcze rzut okiem na termin wyjazdu i można się zacząć powoli pakować.

Na zakończenie grupa wybierała odpowiednie imię dla naszego Psotnika. Zadanie wcale nie okazało się być tak łatwe jakby się mogło wydawać. Ostatecznie wybraliśmy imię Milo.

Nasza przygoda z MegaMisją trwa w najlepsze, a następne zajęcia już za tydzień.

Galeria

 Zajęcia 3.

Każdemu z nas choć raz w życiu zdarzyło się zaufać podanej informacji, która w rzeczywistości okazała się być odmienna. I choć o ile w Prima Aprilis ma to formę ,,zabawy” to na co dzień może okazać się dużym problemem. Gdzie szukać pewnych informacji? Jakim źródłom zaufać? Czy każda wiadomość podana w mediach jest prawdziwa? Na zajęciach grupa Zdobywców starała się rozwikłać te wszystkie wątpliwości. Pracując w pełnym zaangażowaniu, dzieląc się swoimi spostrzeżeniami dotarliśmy do punktu, w którym śmiało możemy powiedzieć, że fake newsy nam nie straszne. Tym sposobem zakończyliśmy 3 zadanie i pierwszy etap MegaMisji. Hurra! Co jeszcze na nas czeka? Tego dowiemy się już za tydzień.

Galeria

 Zajęcia 4.

,,Dzień dobry mam na imię Krzysiu , mieszkam na ul. Słoneczna 5, i jestem bardzo bogaty...." zaraz zaraz czy aby na pewno w taki sposób powinna brzmieć nasza wizytówka? . Chyba jednak nie do końca. Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy na szczęście wskazówki dotyczące tego w jak brzmieć poprawnie oraz jakie informacje można a których nie powinno się podawać. W drugiej części poznaliśmy dwa nowe pojęcia: nick oraz awatar oraz to jaką rolę odgrywają one w świecie wirtualnym. Największą frajdę sprawiło nam wszystkim tworzenie swojego własnego wirtualnego ,,oblicza". Świat komunikacji jest naprawdę ciekawy :)

Galeria

Zajęcia 5.

Wydawałoby się, że każdy z nas wie jak w prawidłowy sposób komunikować się z innymi. Jak się okazuje zasady i sposoby komunikacji mogą się od siebie znacznie różnić. Innymi zasadami powinniśmy się kierować rozmawiając ,,na żywo", przez telefon, wysyłając e-mail czy sms. Każdy z powyższych sposobów posiada charakterystyczne cechy, które Grupa Zdobywców poznała na zajęciach. Dzięki zdobytej wiedzy, świat komunikacji stał się dla dzieci bardziej zrozumiały i przystępny. Punktem kulminacyjnym zajęć była gra, która wywołała sporo emocji i dyskusję między uczestnikami. Oczywiście odbyła się ona z zachowaniem zasad fair play :), a ostatecznie wygranym był każdy uczestnik zabawy. Już niedługo czas na poznanie kolejnych ekscytujących wyzwań.

Galeria