Logopeda
Specjalista neurologopedii – surdologopedii, diagnosta i terapeuta psychologiczno-pedagogiczny
mgr Agnieszka Rydarowicz – Szpak
Jestem dyplomowanym logopedą, specjalistą z neurologopedii, surdologopedii oraz certyfikowanym terapeutą integracji sensorycznej.
Ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki wczesnoszkolnej – Uniwersytet Jagielloński w Krakowie oraz liczne studia podyplomowe w tym:
· logopedia – UMCS Lublin;
· neurologopedia UMCS Lublin;
· surdologopedia – UMCS Lublin;
· integracja sensoryczna - diagnoza i terapia dzieci – Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu,
· diagnoza i terapia psychologiczno – pedagogiczna - Akademia Pedagogiczna w Krakowie,
Ukończenie kilku kierunków specjalistycznych studiów podyplomowych pomaga mi uzupełnić i wykorzystać wiedzę w pracy z dziećmi z różnymi deficytami rozwojowymi.
Jestem nauczycielem dyplomowanym z długoletnim stażem pracy, który mimo zdobytego doświadczenia zawodowego, nadal systematycznie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc systematycznie w warsztatach, sympozjach oraz seminariach organizowanych przez Towarzystwa i Stowarzyszenia Logopedyczne, a także Uniwersytet Rzeszowski i Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie.
Moją specjalnością jest praca z dziećmi w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym oraz z młodzieżą z problemami w komunikacji językowej, a także praca z dziećmi z różnorodną niepełnosprawnością.
Pod moją opieką są między innymi dzieci i młodzież z wadami i zaburzeniami artykulacyjnymi, opóźnionym rozwojem mowy, niedosłuchem bądź wszczepionym implantem ślimakowym, a także z autyzmem, zespołem Aspergera, zespołem Downa, mózgowym porażeniem dziecięcym z niepłynnością mowy, jąkaniem oraz z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego. Dodatkowo prowadzę terapię neurologiczną dla dzieci z mową afatyczną i dyzartryczną różnego typu. W swojej pracy wspieram dzieci, które potrzebują komunikacji wspomagającej i alternatywnej.
W pracy łączę wiedzę z zakresu kilku specjalizacji takich jak logopedia, neurologopedia, surdologopedia i integracja sensoryczna. Ukończenie powyższych kierunków specjalizacyjnych pozwoliły mi poszerzyć zakres kompetencji zawodowych jak i w pełni wykorzystać swoje umiejętności w pracy z uczniami mającymi różnorodne deficyty.
Terapię prowadzę indywidualnie lub grupowo w zależności od wad i zaburzeń komunikacji językowej. Uczniowie ze złożonymi zaburzeniami uczestniczą w zajęciach indywidualnie, natomiast uczniowie z trudnościami dyslektyczno – dysortograficznymi mają zajęcia grupowe.
W trakcie prowadzenia zajęć specjalistycznych podążam za dzieckiem mając na uwadze dostosowanie zajęć do jego możliwości psychofizycznych, zdrowotnych i intelektualnych. Zajęcia prowadzone są także zgodnie z zainteresowaniami dzieci jak i gotowości do ich wykonywania.
Jednocześnie w swojej pracy biorę pod uwagę ścisłą współprace z rodzicami. Tylko na płaszczyźnie rodzic – terapeuta - dziecko jesteśmy w stanie osiągnąć pozytywne efekty w pracy. Dlatego w harmonogramie pracy uwzględniłam konsultacje dla rodziców w celu informowania ich o efektach prowadzonej terapii i udzielaniu wskazówek do ewentualnej pracy z dzieckiem w domu.
Do moich zadań między innymi należy:
· Kształtowanie prawidłowej mowy u dziecka, czyli dbanie o jej prawidłowy i jak najlepszy rozwój pod względem fonetycznym, gramatycznym i leksykalnym,
· Doskonalenie mowy już ukształtowanej,
· Usuwanie wad wymowy,
· Nauczanie mowy (mówienie i rozumienie) w wypadku jej braku lub utraty,
· Usuwanie zaburzeń głosu,
· Prowadzenie terapii surdologopedycznej dla uczniów z zaburzeniami komunikacji wynikających z niedosłuchu, głuchoty i wszczepienia implantu ślimakowego,
· Prowadzenie terapii neurologopedycznej dla uczniów z zaburzeniami komunikacji wynikających z uszkodzenia centralnego układu nerwowego.
Godziny pracy:
Poniedziałek 7:00 ÷ 9:10
Wtorek 7:45 ÷ 15:00
Środa 8:35 ÷ 15:45
Czwartek 7:05 ÷ 15:20
Piątek 7:30 ÷ 15:10
Konsultacje dla rodziców:
Poniedziałek 7:00 ÷ 7:30
Czwartek 7:05 ÷ 7:35